انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. برگزاری کنفرانس یازدهم

یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران طبق برنامه از ۲۷ الی ۳۰ تیر ماه سال جاری در محمودآباد مازندران برگزار شد . 

 در این کنفرانس چند نفر از همکارانمان از شهرهای ارومیه ، مهاباد ، بوکان و سردشت نیز حضور فعال داشتند .  

خبرهای تکمیلی و تصویری در پست های بعدی خواهد آمد .

. یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

یازدهمین‌کنفرانس‌آموزش‌ریاضی‌ایران‌،مازندران-27الی30تیر1389

. مازندران میزبان یازدهمین کنفراس آموزش ریاضی ایران

یازدهمین کنفراس آموزش ریاضی ایران ،به همت اداره کل آموزش و پر ورش مازندران از ۲۷ لغایت ۳۰ تیرماه ۸۹ در مجتمع ورزشی ،آموزشی شرکت ملی نفت محمود آباد بر گزار میشود.
عبد الوحید فیاضی مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با اعلام این مطلب گفت: تاکنون یک هزار و هشت مقاله از کل کشور به دبیرخانه کنفرانس ریاضی ارسال شد و نیز ۲ هزار و ۵۲۸ نفر متقاضی از شرکت در کنفرانس استقبال کردند.
وی خاطر نشان کرد: در این کنفرانس ۱۳۶ مقاله به صورت سخنرانی ، ۱۹۲ مقاله در قالب پوستر، ۲۶ مقاله به صورت کارگاه های تخصصی اجرا و ۲۴ مقاله به صورت نمایشگاهی برگزار می شود.
فیاضی به رشد ۳۵ درصدی ارسال مقالات یازدهمین کنفرانس ریاضی ایران نسبت به کنفرانس دهم در شهر یزد اشاره و تصریح کرد: ۳۰ درصد مقالات ارائه شده مربوط به پژوهشگران مازندرانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران هدف اصلی برگزاری کنفرانس ریاضی را برطرف‌ کردن چالش‌های فراروی این علم عنوان کرد و گفت: با برگزاری میزگردهای تخصصی در ارتباط با بررسی مشکلات ریاضی در دوره دبستان، راهکارهای جدید از برون‌رفت برخی موانع، راه‌های پیشرفت حل مسئله، بهبود بخشی محتوا و ارتباط بین علم ریاضی با جامعه به طور مفهومی از مباحثی است که در کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرد.   . . . 

تاریخ : ۲۴/۴/۱۳۸۹

منبع : ایلنا

. اطلاعیه های مهم یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی

مکان کنفرانس:  

مکان برگزاری کنفرانس به نشانی زیر می‌باشد:

مازندران ، شهرستان محمودآباد ، کیلومتر پنج اتوبان محمودآباد – نور  - مجتمع ورزشی – آموزشی شرکت نفت . 

زمان پذیرش:

 از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۷/۴/۸۹ می باشد .  

مدارک مورد نیاز در روز پذیرش: 

 به اطلاع پذیرش‌شدگان نهایی کنفرانس می‌رساند، به همراه داشتن یک قطعه عکس و کارت شناسایی معتبر ( ترجیحاً کارت ملی ) هنگام  پذیرش ( ۲۷/۴/۸۹ ) الزامی می‌باشد . 

 در ضمن ارائه‌ی اصل فیش هزینه‌ها و گواهی عضویت در انجمن علمی (برای اعضای انجمن) برای پذیرش در روز ۲۷/۴/۸۹ نیز الزامی است.

زمان افتتاحیه:

 به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان  یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران  می‌رساند ؛  زمان افتتاحیه‌ی کنفرانس ساعت  18 الی 30/20  روز یکشنبه  27/4/89   در محل مجتمع  ورزشی - آموزشی  شرکت نفت  محمودآباد  می‌باشد. 

اسکان موقت:

 به  اطلاع  پذیرفته‌شدگان محترمی  که  زودتر از تاریخ  27/4/89  به  محل  برگزاری  کنفرانس  مراجعه می‌نمایند ، می‌رساند ؛ جهت اسکان موقت  به ستاد اسکان  آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد مراجعه کنند .
تلفن‌های ستاد اسکان :  7742414 و 7732838 - 0122 ، داخلی  
114 

منبع : سایت کنفرانس

. برنامه‌های علمی همکاران استان در یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی

  مقاله ، کارگاه ، نمایشگاه و پوستر چند نفر از همکاران فعالمان در یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در مازندران پذیرفته‌شده‌است . اسامی و نیز ریز برنامه علمی این همکاران در جدول زیر آمده‌است .   

  گروه ریاضی استان آذربایجان‌‌غربی ضمن عرض تبریک به این همکاران ارجمند ، برای تک تک آنها آرزوی بهروزی و موفقیت دارد .

. تذکر و تشکر

  مراجعه‌کنندگان محترم توجه کنند ، مدتی است دسترسی به سایتی که برای آپلود فایل‌های مختلف این وبلاگ از آن استفاده می شود ، متناوبا با مشکل مواجه می‌شود . به همین خاطر دریافت فایل و یا مشاهده عکس در بعضی از پست ها امکان‌پذیر نمی‌باشد . طبیعتا اگر مشکل سایت مذکور به طور کامل حل نگردد ، به مانند پست قبلی از سایت های دیگر برای آپلود فایل استفاده خواهیم کرد .   

  در هر صورت از سایت انجمن معلمان ریاضی استان آذربایجان غربی که در پست قبلی از فضای این سایت برای آپلود فایل‌های مورد نظرمان استفاده کردیم ،کمال تشکر را داریم . 

. برنامه علمی چهار روزه یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی

ریز برنامه‌های مختلف یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران شامل : عنوان ، نام سخنران ، تاریخ ، ساعت و . . .  از جدول زیر قابل دریافت است :  

ردیف

برنامه

دریافت

۱

سخنرانی‌ها

۲

پوستر 

۳

کارگاه

۴

نمایشگاه

۵

میزگرد

۶

سخنرانی‌های عمومی

#

طرح و تنظیم از : گروه آموزشی ریاضی استان آذربایجان غربی

#

 پسورد فایل‌های فشرده  mathag.blogsky.com  می‌باشد. 

منبع : سایت کنفرانس

. دو خبر از یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی

به نقل از : سایت کنفرانس

                   ======================================

خبر اول :

به اطلاع کلیه شرکت کنندگان یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران می رساند ؛ زمان افتتاحیه ی کنفرانس ساعت  18 الی 30/20  روز یکشنبه  27/4/89   در محل مجتمع  ورزشی - آموزشی  شرکت نفت  محمودآباد  می‌باشد. 

 

خبر دوم :

به اطلاع پذیرفته شدگان محترمی که  زودتر از تاریخ  27/4/89  به محل  برگزاری کنفرانس مراجعه می ‌نمایند ، می ‌رساند ؛ جهت اسکان موقت به ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد مراجعه کنند .
تلفن های ستاد اسکان :  7742414 و 7732838 - 0122   داخلی     
114 

 

برای رفتن به صفحه اخبار درسایت کنفرانس  اینجا  کلیک کنید .

. محسن هشترودی

دکتر محسن هشترودی در ۲۲دی ماه سال ۱۲۸۶، در تبریز متولد شد. پدرش شیخ اسماعیل مجتهد مشاور شیخ محمد خیابانی در قیام تبریز و استقرار مشروطیت، نقشی اساسی داشت.

پس از اتمام دوره دبستان در دبستان های اقدسیه و سیروس تهران، دوره دبیرستان دارالفنون را در سال ۱۳۰۴ تمام کرد. در سال ۱۳۰۷، در اولین گروه دانشجویان اعزامی به اروپا، برای تحصیل در رشته مهندسی، از طرف وزارت فوائد عامه عازم اروپا شد. در سال ۱۳۰۸، به وطن بازگشت و وارد دارالمعلمین مرکزی شد. دارالمعلمین مرکزی را بعدها دانشسرای عالی و سپس دانشگاه تربیت معلم نامیدند. در سال ۱۳۱۱، شاگرد اول دانشسرا و جزء دومین دوره فارغ التحصیلان و گروه پنجم اعزامی به فرانسه شد.

در سال ۱۳۱۲، دو سال زودتر از موعد مقرر موفق به کسب امتیاز اول در امتحانات آنالیز عالی در پاریس و اخذ لیسانس دوم در رشته ریاضی از دانشگاه سوربن شد. در سال ۱۳۱۵ به همراه دکتر محمد علی مجتهدی دکترای دولتی یا «راتا» را دریافت کرد.

ادامه مطلب ...

. روشی در ضرب

در این مقاله،به بررسی روش ضربی که به غیاث‌الدین‌جمشیدکاشانی نسبت می‌دهند، می‌پردازیم .

فرض کنید می خواهیم عدد 3425 را در عدد 258 ضرب کنیم چون258 یک عدد سه رقمی و 3425 یک عدد چهار رقمی است مستطیلی به ابعاد 4×3 رسم می کنیم و آن را به 12 خانه ی مربعی تقسیم می کنیم .   

ادامه مطلب ...

. چرا بعضی افراد چپ دست هستند؟

افراد چپ دست کسانی هستند که به طبع،طرف راست نیمکره مغزی آنها فعال تر است. ‌شاید افراد چپ دست این کار را درست انجام می دهند! ‌بسیاری از صاحبنظران معتقدند که اگر کودک چپ دست باشد و تمایل داشته باشد که کارهایش را با دست چپ انجام دهد ‌و اگر عملکرد او با دست چپ درست باشد، نباید بابت این مسئله نگران بود. متاسفانه قبلا تصور می شد که این نوعی اختلال ‌است و یا باعث می شود که فرد درزندگی دچار لغزش شود.دو تئوری در مباحثات وجود دارد که گویای این حقیقت است که چرا ۴% از مردم چپ دست هستند. یک تئوری دررابطه با این ‌حقیقت مربوط به نیمکره های مختلف مغز است.

ادامه مطلب ...

. یک عدد جالب ریاضی

 

 "۳۸۱۶۵۴۷۲۹"  این عدد نه رقمی را خوب نگاه کنید ، عدد جالبی است چرا که : در این عدد  کلیه‌ی ارقام از یک تا نه فقط یک بار آمده است . و خاصیت این است که : اگر از سمت چپ به راست در نظر بگیریم ،  دو رقم اول آن بر۲  و  سه رقم اول آن بر ۳  و  چهار رقم اول آن به عدد ۴  و  پنج رقم اول آن به عدد ۵  و .... بالاخره  نه رقم آن به عدد ۹  قابل قسمت است .
 خاصیت دیگر آن این است که : اگر رقم یک را حذف کنیم ، جمع هر دو رقم آن از چپ به راست برابر ۱۱ است . 

 منبع:نشریه‌علمی‌بامداد