انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. تغییر ۲ پایه نظام آموزشی در هرسال تحصیلی

در راستای نظام آموزشی جدید:
در هرسال تحصیلی ۲ پایه نظام آموزشی تغییر می کند

  

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای نظام جدید آموزشی  

‌قرار است هر سال تحصیلی دو پایه نظام آموزشی ما تغییر پیدا کند. 

 

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ، ابراهیم سحرخیز در همایش مدیران و کارشناسان دوره های راهنمایی و متوسطه استان در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اظهار داشت: امسال با تغییراتی در پایه اول ابتدایی از لحاظ محتوای کتب درسی، قرار است سال تحصیلی آینده نیز پایه ششم تاسیس شده و دو پایه، ششم ابتدایی و دوم ابتدایی از لحاظ کتب درسی و محتوا تحول پیدا کند.

 وی ابراز داشت: کتب پایه ششم ابتدایی را همانند پایه پنجم با دو عنوان درس متفاوت هم چون تفکر و پژوهش یک ساعت و کار و فناوری یک ساعت در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که کلاس ششم ابتدایی در مدارس ابتدایی و به صورت تک معلم ساماندهی می‌شود.

 سحرخیز اظهار داشت: با افزودن یک پایه به دوره ابتدایی نظام متوسطه را نیز به صورت دو بخش سه ساله خواهیم داشت به گونه‌ای که پایه اول، دوم و سوم متوسطه شکل عمومی خواهد داشت و در سه سال دوم متوسطه تحصیل به صورت تخصصی و نیمه تخصصی خواهد بود.

 این مسئول ادامه داد: بعد از شش سال نظام پیش‌ دانشگاهی حذف می‌شود و ما در این شش سال هم نظام پیش‌دانشگاهی را خواهیم داشت و دوره راهنمایی را با نام متوسطه اول خواهیم شناخت.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد نظام ارزشیابی در تحول بنیادین ابراز داشت: نظام ارزشیابی ما در دوره ابتدایی اغلب کیفی – توصیفی است اما در سند اشاره شده است که ارزشیابی گذر از مرحله به مرحله دیگر نتیجه محور، جامع و نهایی خواهد بود اما ارزشیابی گذر از پایه‌ای به پایه دیگر فرآیند محور خواهد بود.

 سحرخیز در مورد فعالیت معلمان دوره راهنمایی در نظام جدید آموزشی گفت: ما نیروهای تخصصی خود را حفظ می‌کنیم چرا که یکی از سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش  تبدیل به احسنت کردن نیروهای تخصصی است و به هیچ وجه حق وادار کردن معلمان راهنمایی برای تدریس در دوره ابتدایی نیست.

 وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز در دوره های مختلف تحصیلی مشغول تعلیم و تربیت هستند و ما هیچ کمبود فضا، تجهیزات و نیروی انسانی را به رغم کاهش جمعیت دانش‌آموزی در برخی از مناطق شاهد نیستیم.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که پایه ابتدایی از پنج سال به شش سال به دلیل برخی الزامات و بررسی‌های کارشناسی و روانشناسی ارتقا یافته است، خاطر نشان کرد: در بیش از ۱۲۳ کشور دنیا نظام آموزشی دوره ابتدایی شش ساله است و ما با افزودن یک پایه به نظام آموزشی ابتدایی سعی کردیم فرصت آموزش و تربیت را در این دوره مغتنم شمرده و از این ظرفیت استفاده کنیم.

 سحرخیز به ارتقای شاخص‌های پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در تمام مناطق شهری و روستایی و تفکیک جنسیتی دختر و پسر اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در پنج سال دوره ابتدایی نمی‌توانستیم به اهداف مورد نظر که تثبیت و تقویت بسیاری از شاخصه‌های تربیتی، آموزشی و پرورشی بوده دست یابیم به همین دلیل نظام آموزشی ابتدایی را از پنج سال به شش سال ارتقا دادیم تا بتوانیم این دوره را با آموزش‌های تقویتی تکمیل و تثبیت کنیم. 

 منبع:medu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد