انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. افزایش دوره آموزش ابتدایی به ۲۴ ساعت در ۲۵ جلسه در هفته

دوره آموزش ابتدایی به ۲۴ ساعت در ۲۵ جلسه در هفته افزایش یافت  

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت :دوره آموزش ابتدایی به ۲۴ ساعت در ۲۵ جلسه در هفته افزایش یافت.
 به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی و به نقل از خبرگزاری پانا؛ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دوره آموزش ابتدایی به ۲۴ ساعت در ۲۵ جلسه در هفته افزایش یافت.

فاطمه قربان در گفت و گو با خبرنگار آموزش پرورش پانا اظهار کرد: تا پیش از اجرای طرح تعطیلی ۵ شنبه ها، دانش آموزان طی ۶ روز در هفته ۲۴ جلسه آموزشی را می گذراندند و با اجرای این طرح ساعات آموزشی به ۲۵ جلسه در ۵ روز تغییر می یابد.

 وی با اشاره به اینکه ساختار و محتوای آموزشی دوره ابتدایی در حال تغییر است، افزود: با تغییر ساختار و محتوا، روش های اجرا نیز نیازمند تغییر و تحول است و همه باید در این زمینه صبر و حوصله به خرج دهند.

 قربان با بیان ا ینکه با اجرای این طرح روش های فعال جایگزین روش های سنتی می شود، ادامه داد: اگر بخواهیم یادگیری به معنای واقعی انجام شود و دانشی که دانش آموز در مدرسه آموخته به نگرش و بینش تبدیل شود و در آینده بتواند از آن به عنوان مهارت استفاده کند، قطعا نیازمند روشی پویا و فعال هستیم.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: روش سنتی آموزش به شیوه سخنرانی که در آن معلم متکلم الوحده باشد و تنها مشارکت دانش آموز پاسخ به پرسش های کلاسی معلم باشد که آن هم سرشار از استرس است، نمی تواند برای دانش آموز تاثیر گذار و مفید باشد.

 وی ادامه داد: در روش های جدید به دنبال این هستیم که با تحول در ساختار و محتوا، تحول در روش ها صورت گیرد به نحوی که دانش آموز به دور از هرگونه استرسی در کلاس درس حضور یابد و با روش های فعال در کارهای گروهی و مشارکتی در کلاس درس فعالیت کند.

قربان تصریح کرد: در این صورت دانش آموز با گروه همسالان خود تعامل دارد و معلم به عنوان راهنما آنها را هدایت می کند و طبیعی است دانش آموز با علاقه در کلاس حتی با افزایش ساعت درس حضور پیدا می کند و یادگیری به معنای واقعی انجام می شود و در علاقه کودک به یادگیری مادام العمر موثر است.

 منبع:gea.medu.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد