انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. توزیع ۱۳۲ میلیون جلد کتاب درسی

مدیرکل چاپ و توزیع کتاب‌‌های درسی در نشست خبری با اصحاب رسانه:
امسال، ۱۳۲ میلیون جلد کتاب درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد

مدیرکل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی از تهیه یک هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب درسی با شمارگان ۱۳۲ میلیون جلد برای توزیع بین ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌‌آموز در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید احمد حسینی به زمان توزیع کتب درسی دوره‌های راهنمایی تحصیلی و متوسطه اشاره کرد و گفت: کتاب‌های دوره راهنمایی و متوسطه در شهرستان‌ها از پانزدهم شهریور و در تهران از بیستم شهریور توزیع می‌شود.

 وی افزود: کتب درسی دوره پیش‌دانشگاهی از تیرماه بین استان‌های کشور توزیع شده و در اختیار مناطق برای توزیع بین واحدهای آموزشی قرار گرفته است. 

تک فروشی کتب درسی در کشور از هفدهم مهرماه آغاز می‌شود

 مدیرکل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی، آغاز تک فروشی کتب‌های درسی در سراسر کشور را هفدهم مهرماه اعلام کرد و گفت: زمان مرجوعی کتاب‌های فروشگاهی پایان آذرماه می‌باشد.

 وی با اعلام ۲ شماره تلفن (۵-۴۴۹۸۵۱۶۱ - ۸۸۸۲۷۷۷۸) برای پاسخگویی به شکایات مردمی پیرامون توزیع کتب درسی اضافه کرد: ۵۴۰۰ کتابفروشی سراسر کشور باید قیمت کتب درسی را در محلی نصب کنند که قابل رویت برای همگان باشد.

 سید احمدحسینی از قیمت کتاب‌های درسی براساس قیمت درج شده در پشت جلد کتاب‌ها خبر داد و یادآور شد: قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به صورت بخشنامه به مناطق اعلام شده است و کتب این دوره تحصیلی از ۱۲ شهریور در استان‌ها و از ۱۵ شهریور در تهران بین واحدهای آموزشی توزیع می‌شود. 

برخی از کتب درسی در دوره‌های مختلف تحصیلی به طور کامل تغییرکرده‌ است

 مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی با اشاره به تغییرات کلی و جزئی کتب درسی در سال جدید گفت: کتاب‌های جدیدالتالیف دوره ابتدایی شامل؛ علوم و ریاضی پایه اول و مطالعات اجتماعی پایه سوم (این کتاب امسال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود)، در دوره راهنمایی؛ پیام آسمانی پایه سوم و در دوره‌ متوسطه؛ تاریخ اسلام(۲) و جامعه‌شناسی(۲) پایه سوم رشته علوم انسانی می‌باشند.

 وی خاطرنشان کرد: امسال مانند سال گذشته لوح فشرده‌ای بصورت کتاب گویا شامل موضوعات درسی قرآن، فارسی، عربی و انگلیسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و آموزش دانش‌آموزان باید همراه با این لوح صورت گیرد و هدف اصلی از این امر روخوانی و روانخوانی صحیح و تدریس یکسان این دروس در سراسر کشور  است.

 سیداحمدحسینی در زمینه کتب کمک آموزشی گفت: انتشارات مدرسه زیرنظر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با نظر متخصصان کتب جدیدی را در دست تهیه دارد و می‌تواند منبع قابل اطمینانی برای معلمان، دانش‌آموزان و اولیا باشد.

 مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی به کتابنامه رشد که در پایان کتب درسی آمده است،‌ اشاره کرد و آن را شامل فهرست کتاب‌های مفید برخی ناشران که در طرح سامان‌بخشی کتب درسی پذیرفته شده‌اند، دانست.

 وی از تهیه فرمت PDF‌ کتاب‌های درسی در سایت اداره‌کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی خبر داد و اضافه کرد: فرمت تهیه شده در سایت مذکور برای دانش‌آموزان داخل و خارج کشور قابل دسترس می‌باشد.

 منبع:medu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد