انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد کارکنان وزارت آموزش و پرورش

طی بخشنامه‌ای از سوی

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:
دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد کارکنان وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد

 معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در راستای استقرار نظام مدیریت عملکرد در حوزه مدیران و کارمندان، دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری را به استان‌ها ابلاغ کرد.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، براساس این دستورالعمل که پیرو بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ابلاغ گردیده، آمده است: دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت آموزش وپرورش، مکلف می‌باشند، اهداف عملیاتی سالیانه هر یک از معاونت‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های استانی و واحدهای تابعه خود را طبق دستورالعمل اجرایی استقرار نظام مدیریت عملکرد تعیین و حداکثر تا پایان فروردین ماه هر سال برای اجرا در همان سال ابلاغ کنند.

 براساس این گزارش، در این دستورالعمل آمده است: نظام مدیریت عملکرد مدیران و کارمندان باید مکانیزه شود، بطوری که قابلیت لینک به سامانه جامع نظام مدیریت عملکرد مستقر در سطح هر دستگاه را داشته باشد.

 این گزارش می‌افزاید: براساس مفاد دستورالعمل مذکور، مدیران و کارمندانی که مجموع امتیاز ارزیابی عملکرد آنان در پنج سال متوالی حداقل ۸۵ درصد باشد از یک طبقه شغلی تشویقی (حداکثر یک بار در طول خدمت) برخوردار می‌شوند، همچنین مدیران و کارمندانی که مجموع امتیاز ارزیابی عملکرد آنها در سه سال متوالی یا پنج‌ سال متناوب حداقل ۸۵ درصد باشد در معرفی به دوره‌های آموزشی خارجی (بورس) از اولویت‌ برخوردار هستند.

 این گزارش حاکیست؛ در بند دیگری از این دستورالعمل قید شده است: کسب حداقل ۸۵ درصد از مجموع امتیاز ارزیابی عملکرد کارمندان در سال قبل، برای هر گونه ارتقا شغلی از جمله؛ انتصاب در پست‌های مدیران پایه الزامی است.

 گفتنی است،‌ مسوولیت اجرا و نظارت بر این دستورالعمل در هر دستگاه اجرایی بر عهده دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات می‌باشد.

 منبع:medu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد