انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. تقدیر از تولید کنندگان محتوای الکترونیکی

تقدیر از تولید کنندگان محتوای الکترونیکی در پنجمین جشنواره تولید و محتوای الکترونیکی

 در پنجمین جشنواره تولید و حمایت از پدیدآورندگان محتوای الکترونیکی از میان بیش از ۳۲۰۰۰ اثر رسیده، از ۱۵۰ محصول، تقدیر کشوری به عمل خواهد آمد.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از  سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مهندس باهو مدیر توسعه فناوری ارتباطات آموزشی  این سازمان گفت : ایجاد شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )  به آدرس الکترونیکی (www.roshd.ir) و تولید نرم‌افزارهای آموزشی هم سو با برنامه درسی ملی برای استفاده دانش‌آموزان و معلمان از اقدامات انجام شده درخصوص تولید محتوای الکترونیکی و نرم‌افزار آموزشی است.

 مهندس باهو از تولید بیش از ۲۵۰ نرم‌افزار آموزشی خبر داد و افزود: نرم‌افزارهای مذکور برای دروس مختلف تهیه و به مدارس ارسال شده و نسخه تحت وب نیز در شبکه ملی مدارس ایران (رشد) که بزرگ‌ترین پایگاه محتوایی مبتنی بر اهداف نظام آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی است بارگذاری شده است.

 وی از رونمایی و ایجاد پایگاه media.roshd.ir در شبکه ملی مدارس در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: تولید محتوای الکترونیکی نسبت به سال گذشته ۷ برابر رشد داشته است.

 وی  توسعه و تعمیق فرهنگ تولید محتوا و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی در فرایند یادگیری و یاددهی هم‌چنین ترغیب و تشویق معلمان و دانش‌آموزان برای استفاده از محتوای آموزشی در کلاس درس برای کیفیت بخشی تدریس ، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی توانایی معلمان و دانش‌آموزان در تولید محتوا، ارتقای دانش و سواد فناوری و دیجیتالی و استفاده مؤثر از فرصت‌های فناوری در فرایند یاددهی و یادگیری و ایجاد پایگاه محتواهای تولید شده در شبکه ملی مدارس ایران برای استفاده عموم مخاطبان را از مهمترین اهداف این جشنواره دانست.

 مهندس باهو شرط اصلی پذیرش آثار آنها را تعاملی بودن و مشارکت استفاده کننده دانست و افزود: درس‌افزارهای آموزشی متناسب با کتاب‌های درسی، تولید اجزای آموزشی متناسب با موضوعات ارائه شده در کتاب‌های درسی، تولید نرم‌افزارهای پرورشی و علوم قرآنی در حوزه آموزش و پرورش و تولید نرم‌افزارهای آزمون ساز، پنج محور اصلی ارائه محصول در جشنواره پنجم است.

 وی به ارسال بالغ  بر ۳۲ هزار  محصول تولید شده به شبکه ملی مدارس اشاره کرد و افزود: از میان ۲۰۰۰ محصول راه یافته به سطح کشوری حدود ۱۵۰ محصول مورد تقدیر ملی قرار خواهد گرفت.

 مهندس باهو در خاتمه به استفاده از محصولات برگزیده در کلاس‌های درسی و فرایند یاددهی و یادگیری اشاره کرد و افزود: محصولاتی که قابلیت انتشار در بستر وب را داشته باشد در شبکه رشد به صورت آزاد ارائه و سایر آثار به صورت بسته‌های آموزشی به مدارس ارسال خواهد شد.

 شایان ذکر است ؛  شرکت کنندگان در سه گروه رسمی ، پیمانی و دانشجویان مراکز تربیت معلم به رقابت خواهند پرداخت.

 منبع:medu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد