انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. طرح نظام آموزشی ۳-۳-۶ با قدمتی چند ده ساله

 
طرح نظام آموزشی ۳-۳-۶ بخشی از

 

طرح کلی تحول بنیادین آموزش و پرورش است

 

  

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی‌رغم تلاش برخی از سایت‌های خبری در راستای کمرنگ کردن طرح‌های تحولی با ذکر عباراتی همچون "طرح‌های شتابزده در مسیر تحول نظام آموزشی" اعلام می‌کند:

  طرح تغییر ساختار نظام آموزشی با جایگزینی طرح ۳-۳-۶ بخشی از طرح‌کلی تحول بنیادین نظام آموزشی کشور است و قدمتی چند ده ساله دارد.

 بر اساس این گزارش، هر یک از وزرای پیشین آموزش و پرورش در خصوص طرح مذکور بر حسب اقتضای زمان خود دست به اقداماتی زده‌اند هم‌چنین شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور که طرح ساختار نظام آموزشی ۳-۳-۶ هم جزئی از آن است جلسات متعددی را برگزار کرده‌است.

 این گزارش می‌افزاید: طرح ساختار نظام آموزشی به صورت ۳-۳-۶ علاوه بر تصویب در شورای عالی  آموزش و پرورش در شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور نیز به تصویب رسیده‌است و به محض ابلاغ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

رضایت مندی قریب به ۸۰ درصدی مردم در اجرای طرح پژوهش محور تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس ابتدایی

 نتایج حاصله از تحلیل ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های مشترک آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رضایت‌مندی قریب به ۸۰ درصدی عموم مردم کشور را نشان می‌دهد.

 بر اساس این گزارش، تحقق یکی از آرزوهای دیرینه معلمان کشور در تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در مدارس ابتدایی و رضایت‌مندی حدود ۱۰۰ درصدی معلمان مجتمع‌های آموزشی روستایی و عشایری کشور با اجرای این طرح از آغاز سال تحصیلی ۹۰-۸۹ در این مناطق و پس ازحصول اطمینان از رضایت‌مندی عموم مردم و تصویب طرح مذکور توسط شورای عالی آموزش و پرورش در اسفندماه سال ۸۹  مقرر شد، مدارس شهری نیز از فروردین ۹۰ آن را بصورت اختیاری اجرا کنند.

 این گزارش می‌افزاید: اعتبار علمی بالای نتایج حاصله از نظرسنجی‌ها مبنی بر رضایت‌مندی ۸۰ درصدی عموم مردم از طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در مدارس ابتدایی حاکی از آن است که این طرح فواید بسیاری نظیر: فراهم کردن فرصت مطالعاتی، آموزش ضمن خدمت، تجدید قوا برای معلمان و ... را در پی داشته‌است و از این رو با استقبال بی‌نظیر سالم‌ترین و زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه روبرو شده‌است.

 این گزارش با اشاره به عدم آگاهی برخی از اصحاب رسانه از درد و دل‌های ناشنیده هزاران معلم کلاس اول ابتدایی در طی مسیرهای طولانی در ۶ روز هفته و هر روز ۲ بار برای رفتن به کلاس‌های درس در مناطق صعب‌العبور آموزشی کشور می‌افزاید: ای کاش تعداد کم سایت‌های خبری که مدعی مخالفت با اجرای این طرح هستند بدور از هرگونه جوسازی با فراهم‌سازی زمینه از سوی آموزش و پرورش از معلمان کشور آزادانه نظر‌خواهی کنند و قضاوت نهایی را به عموم جامعه واگذار نمایند.

 منبع:.medu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد