انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. ارائه خدمات بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی از اول مرداد

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه:

خدمات بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی از اول مرداد ارائه می‌شود

 

 مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات این وزارتخانه ارایه خدمات بیمه طلایی به بازنشستگان فرهنگی را از اول مرداد سال جاری امکان‌پذیر دانست.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی وزارت آموزش وپرورش، دکتر نامدار عبدالهیان، با اشاره به پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان فرهنگی از سوی صندوق حمایت بازنشستگان کشوری گفت: از آنجا که تمام بازنشستگان از سوی صندوق حمایت بازنشستگان کشوری تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ هستند اگر بیمه طلایی فرهنگیان از این بخش منفک نمی‌شد، مشکلات بسیاری به وجود می‌آمد.

 وی در برشماری این مشکلات اظهار کرد: در صورت عدم انفکاک بیمه‌طلایی فرهنگیان از آتیه‌سازان حافظ، فرهنگیان مجبور بودند از سه بیمه؛ پایه، آتیه‌سازان حافظ و صندوق حمایت از بازنشستگان پرداخت‌های درمانی خود را دریافت کنند که این امر دشواری‌های بسیاری را برای آنان در پی داشت.

 عبدالهیان در ادامه افزود: پس از جداسازی این دو بیمه از یکدیگر با بیمه آتیه‌سازان حافظ نیز قراردادی منعقد شد که تمام بازنشستگان فرهنگی تحت پوشش بیمه مذکور از خدمات بیمه طلایی نیز بهره‌مند شوند.

 مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: بازنشستگان فرهنگی از طریق شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ، تحت پوشش بیمه تکمیلی طلایی قرار گرفته‌اند و هزینه های درمانی بستری و سرپایی آنان بدون سقف پرداخت می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: بازنشستگان فرهنگی باید برای استفاده از این خدمات به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه و اطلاعات خواسته شده را ثبت کنند تا از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

 عبدالهیان گفت: ثبت اطلاعات مذکور باید در ماه‌های مرداد و شهریور انجام شود در غیر این صورت، امکان ارایه خدمات بیمه یاد شده به کسانی که اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند، مقدور نخواهدبود.

 وی تاکید کرد: در این دو ماه اگر بازنشسته‌ای نیاز به استفاده از خدمات درمانی داشته باشد از طریق معرفی نامه می‌تواند از این خدمات در مراکز درمانی طرف قرارداد استفاده کند و از ابتدای مهرماه نیز کارت شناسایی برای این افراد مانند فرهنگیان شاغل صادر خواهدشد.

*۶۵۰ هزار فرهنگی بازنشسته تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند

 عبدالهیان گفت: ۶۵۰ هزار فرهنگی بازنشسته با یک هزار و ۳۰۰ نفر افراد تحت تکفل آنان از شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه طلایی برخوردارند.

 وی افزود: بخشی از حق بیمه‌ای که از بازنشستگان کسر می‌شود، سهم وزارت آموزش و پرورش، بخش بعدی سهم صندوق رفاه بازنشستگان کشوری و بخش آخر سهم فرهنگی بیمه شده است.

 مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان شاغل گفت: بیمه طلایی فرهنگیان شاغل از ابتدای اردیبهشت ماه تمدید شده است و این دسته از فرهنگیان در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از بیمه ایران و ارایه آن به مراکز درمانی، روند درمان خود را پی‌گیری کنند و نداشتن کارت، مانع ارایه این خدمات نخواهدبود.

 وی، ارائه اسناد و مدارک پزشکی در هنگام دریافت حق بیمه طلایی در سال گذشته را یکی از مشکلات عمده فرهنگیان در استفاده از این بیمه دانست و یادآور شد: برای رفع این مشکل ۱۲ قطعه (کارت برش) به همراه کارت اصلی بیمه طلایی در اختیار فرهنگیان شاغل قرار می‌گیرد تا در هر یک از زمان‌های مراجعه به مراکز درمانی، یک قطعه از  این کارت‌ها جدا و تحویل آن مرکز ‌شود و پس از اتمام ۱۲ قطعه، طی ۴۸ ساعت ۱۲ قطعه (کارت برش) جدید دیگر برای متقاضیان صادر خواهد شد.

 مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دسترسی صدور  کارت‌های برش به استان‌ها تصریح کرد: سال گذشته این کار به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شد که امسال بین شعبات استان‌ها تقسیم شده است.

 عبدالهیان ادامه داد: استان‌‌های خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان و گلستان از جمله استان‌هایی هستند که صدور کارت برش را از دیروز آغاز کرده‌اند که پس از این مرحله آنها را تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان مربوطه برای توزیع بین فرهنگیان مشمول می‌دهند.

 وی، استان‌های فارس، مرکزی، هرمزگان، قم و چهارمحال وبختیاری را از جمله استان‌هایی خواند که با توافق با مدیرکل بیمه ایران در استان‌های مربوطه امکان استفاده فرهنگیان از کارت‌های قبلی را فراهم نموده‌اند.

 مدیر کل تعاون و پشتیبانی از شعبات مطهری، بعثت، شمیران، آزادی، فاطمی، اسلام‌شهر و دماوند در استان تهران به عنوان شعباتی که از امروز فعالیت خود را آغاز نموده‌اند، یاد کرد و گفت: صدور "کارت برش" از سوی این شعبات در شهر تهران از امروز آغاز شده‌است و بزودی در اختیار فرهنگیان شاغل قرار می‌گیرد.

  وی دسترسی به صدور کارت در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، یزد، مرکزی ، سیستان ‌و بلوچستان، آذربایجان‌غربی، اردبیل، چهارمحال‌بختیاری و البرز را از فردا عملی دانست و با اشاره به عدم سقف درمان دربرخی از خدمات بیان کرد: حداکثر سقف تعهدات سالانه بیمه‌گر برای هزینه‌های زایمان( سزارین) تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال، هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۲ ریال و عینک تا سقف ۰۰۰/۵۰۰ ریال برای هر نفر، استفاده از آمبولانس خارج از شهر تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۱ ریال، استفاده از آمبولانس برای داخل شهر تا سقف ۰۰۰/۶۰۰ ریال می‌باشد.

منبع:medu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد