انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. اعلام ضوابط صدور گواهینامه در دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان

ضوابط صدور گواهینامه فرهنگیان در دوره‌های تخصصی ضمن خدمت اعلام شد 

  بر اساس بخشنامه صادره از سوی مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ضوابط شرکت فرهنگیان در دوره‌های تخصصی ضمن خدمت اعلام شد.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، طبق مفاد این بخشنامه، گواهینامه‌های آموزشی به دو نوع اول و دوم و گواهینامه‌های نوع دوم به ۴ گروه مهارتی، تخصصی، تخصصی ‌ـ‌ پژوهشی سطح یک و تخصصی ‌ـ پژوهشی سطح دو تقسیم می‌شود.

 این گزارش می‌افزاید: برای دریافت گواهینامه‌های نوع دوم که دارندگان آن می‌توانند از مزایای استخدامی مدارج تحصیلی فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا برخوردار شوند ضوابط خاصی حاکم است.

 دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه برای دریافت گواهینامه مهارتی لازم است و همچنین گواهینامه مهارتی شرط لازم دریافت گواهینامه تخصصی است. مدرک تحصیلی لیسانس یا گواهینامه تخصصی پیش نیاز دریافت گواهینامه تخصصی ‌ـ ‌پژوهشی سطح یک است و اخذ گواهینامه تخصصی ‌ـ‌ پژوهشی سطح دو شرایط خاصی دارد. 

 شرایط لازم برای اخذ گواهینامه تخصصی‌ـ پژوهشی سطح دو علاوه بر دارا بودن مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس یا گواهینامه تخصصی ‌ـ پژوهشی سطح یک شامل: گذراندن ۶۰۰ ساعت آموزش در فاصله زمانی حداقل ۵ ساله با طی حداقل ۴/۳ آموزش‌ها در زمینه شغلی یا آموزش مدیران، احتساب حداکثر ۱۲۰ ساعت آموزش در طول یک سال، شرکت در آزمون جامع با کسب حد نصاب ۶۰درصد امتیاز آزمون، تهیه یک طرح تحقیقی علمی ‌ـ کاربردی یا علمی ‌ـ توسعه‌ای در زمینه شغلی و داشتن حداقل دو خدمت برجسته می‌باشد.

 شایان ذکر است، برخورداری از معدل ۱۶ به بالا در دوره فوق‌لیسانس یا کسب حداقل ۸۰ درصد امتیاز آزمون جامع گواهی‌‌نامه تخصصی ‌ـ پژوهشی سطح یک و برخورداری از امتیاز ۸۵ به بالا در ارزشیابی عملکرد ۵ سال منتهی به صدور گواهی‌نامه نیز از شرایط لازم برای دریافت گواهی‌نامه تخصصی‌ ـ پژوهشی سطح دو است.

 در ضمن اطلاعات تکمیلی در سایت مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش به نشانی www.TSTC.medu.ir  قابل دریافت است.

 منبع:medu.ir

 

برای دریافت فایل PDF مربوطه که بصورت فشرده می‌باشد، روی آیکون زیر کلیک کنید.

 ۵۱۴۶KB

 منبع:tstc.medu.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد