انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. بازتالیف کتاب‌های ریاضی در تمام مقاطع تحصیلی

وحید عالمیان رییس دفتر تالیف کتب درسی ریاضی وزارت آموزش وپرورش ، اظهار داشت : رویکرد جدیدی که اکنون در تالیف و اصلاحات کتاب های ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی پیگیری می شود، کاربردی شدن مفاهیم ریاضی و پیاده سازی حل مساله است.

وی افزود: در تالیف کتاب های ریاضی به نقش محوری دانش آموزان در حل مسایل ریاضی توجه ویژه ای شده است زیرا عوامل مختلفی در پایین بودن یا عدم یادگیری درس ریاضی موثر است .

عالمیان ادامه داد: درس ریاضی همراه با تفکر انتزاعی است و کمتر، مساله شهود در آن دخیل بوده و این مساله در یادگیری دانش آموزان تاثیرگذار است زیرا دانش آموزان از حل مساله های دارای تفکر انتزاعی، فراری هستند، بنابراین باید در تالیف کتاب های درسی به بحث شهودی یادگیری بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به این نکته که کتاب ریاضی سال اول دبستان پس از ۳۰ سال بازخوانی و بازتالیف می‌شود گفت: با توجه به تغییر نظام آموزشی ۶ سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال متوسطه، کتاب ریاضی سال پنجم ابتدایی و اول راهنمایی برای پیاده سازی پایه ششم ابتدایی تغییرخواهد کرد.

مسوول گروههای کتب درسی ریاضی در آموزش وپرورش توضیح داد: درسال تحصیلی آینده نیز کتاب "هندسه یک" با طراحی و شکل جدید و تغییرات اساسی ارایه می شود. ضمن اینکه برای سال تحصیلی ۹۲-۹۱ "هندسه دو" و برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ نیز "هندسه سه" به جای هندسه تحلیلی پیش دانشگاهی با تغییراتی ارایه خواهد شد.

وی یادآور شد: کتاب حساب دیفرانسیل نیز از سال تحصیلی ۹۱-۹۰ با تغییرات اساسی تازه تالیف می شود.

عالمیان تاکید کرد: براساس سند برنامه درسی ملی، ایمان، علم، عمل و اخلاق در بطن برنامه درسی دانش آموزان گنجانیده می شود. که با توجه به چند ضلعی بودن این برنامه حضور دانش آموز و معلم فقط به کلاس درس منحصر نخواهدشد و آنان علاوه بر حضور در کلاس و مدرسه، در فضاهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز حضور خواهند داشت. 

منبع: shahr.ir.تاریخ:۲۵/۱۰/۸۹

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد