انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. مفاهیم ریاضی در تالیف کتاب های درس ریاضی کاربردی می شود

مفاهیم ریاضی در تالیف کتاب های درس ریاضی کاربردی می شود  

رییس دفتر تالیف کتاب های ریاضی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت:کاربردی شدن مفاهیم ریاضی از رویکرد های جدید وزارت آموزش و پرورش در تالیف کتاب های درس ریاضی به شمار می آید.  

وحید عالمیان' افزود: رویکرد جدیدی که اکنون در تالیف و اصلاحات کتاب های ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی پیگیری می شود، کاربردی شدن مفاهیم ریاضی و پیاده سازی حل مساله است.
وی ادامه داد: در تالیف کتاب های ریاضی به نقش محوری دانش آموزان در حل مسایل ریاضی توجه ویژه ای شده است.

رییس دفتر تالیف کتاب های ریاضی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به عوامل مختلفی که در عدم یادگیری یا پایین بودن سطح یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان موثر است اشاره کرد و گفت :درس ریاضی همراه با تفکر انتزاعی است و کمتر، مساله شهود در آن دخیل بوده و این مساله در یادگیری دانش آموزان تاثیرگذار است.
عالمیان اضافه کرد: دانش آموزان از حل مساله های دارای تفکر انتزاعی، فراری هستند، بنابراین باید در تالیف کتاب های درسی به بحث شهودی یادگیری بیشتر پرداخته شود.
وی افزود: در کتاب های تازه تالیف، این موضوع مورد توجه قرار گرفته تا حل مسایل برای دانش آموزان ملموس تر و قابل درک باشد.
عالمیان همچنین گفت: محیطی که دانش آموز در آن قرار می گیرد، در یادگیری درس ریاضی بسیار تاثیر گذار است. گاه، فرد در محیطی قرار می گیرد که او را به صورت منفی نسبت به درس ریاضی بدبین می کند.
وی اضافه کرد: ترس از درس ریاضی در مقاطع دانشگاهی نیز دیده شده است چرا که این ترس، از دوران مدرسه در او شکل گرفته و همین ترس، منجر به افت تحصیلی در درس ریاضی شده است.
رییس دفتر تالیف کتب ریاضی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از راههای مناسب برای کاهش ترس از درس ریاضی و افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به این درس، هماهنگ شدن محتوای کتاب های درسی با طرح برنامه درسی ملی است.
عالمیان افزود: هماهنگ شدن درس ها با این طرح، آموزش را برای دانش آموزان ملموس تر و جذاب تر می کند.
به گفته وی، اکنون بخشی از کتاب های درسی متناسب با طرح برنامه درسی ملی تالیف شده یا در حال تالیف است و در تالیف این کتاب ها ،کاربردی شدن مفاهیم ریاضی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
برنامه درسی ملی، قانون اساسی آموزش وپرورش است و این برنامه، نقشه کلان و چارچوب نظام درسی و پرورشی کشور خواهد بود.
 

منبع:ایرنا.تاریخ:۲۲/۱۰/۸۹

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد