انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. طراح روش‌های ذهنی در عملیات ریاضی

طراح روش‌های ذهنی در عملیات ریاضی : تاکنون توانسته‌ام رکورددار تقسیم اعداد تا ۳۷ رقم اعشار باشم 
 علی بیات‌موحد با اشاره به اهداف مدیریت ذهن در استفاده از محاسبات ریاضی اظهار داشت: هدف از مدیریت ذهن این است که انسان بتواند اطلاعات ذهنی خود را به خوبی سامان‌بخشی کرده و همگام با رایانه عمل کند نه اینکه با ورود رایانه به زندگی تمام اطلاعات شخصی خود را از یاد ببرد و در رایانه ذخیره کند.

وی با بیان اینکه از هفت سالگی برای محاسبات ریاضی دست به طراحی فرمول‌هایی برای به خاطرسپردن آنها می‌زدم، افزود: این امر موجب شده تا به مرور زمان سرعت انتقال و محاسبات ذهنی کاربردی خود را افزایش دهم.
طراح روش‌های جدید ذهنی در عملیات ریاضی به کسب رتبه دوم سوپر ایزو جام جهانی محاسبات ذهنی 2010 به عنوان آخرین مقام کسب شده خود اشاره کرد و گفت: تاکنون توانسته‌ام رکورددار تقسیم اعداد تا 37 رقم اعشار باشم.
وی اخذ بهترین تصمیم در کمترین زمان، مدیریت بحران، تقویت حافظه بلندمدت، تبدیل نگرش تک‎بعدی به چندبعدی، افزایش خلاقیت و اعتماد به‌نفس و مدیریت زمان را از اهداف و ویژگی‌های محاسبات ذهنی خود عنوان کرد و افزود: استفاده از دو نیم‌کره مغز به طور همزمان در افزایش توانمندی سرعت محاسبات ذهنی تاثیر دارد.
بیات‌موحد آشنایی با دنیای ریاضیات را از دیگر اهداف محاسبات ذهنی خواند و تصریح کرد: تمام جهان هستی نشانی از نظم و روابط ریاضیات دارد.
وی ادامه داد: اگر به جهان اطراف خود دقیق‌تر نگاه کنیم می‌بینیم که همه چیز طبق نظم خاصی چیده شده و این نظم وابسته به روابط ریاضی است.
سوپر مغز ایران، تعداد روزها، هفته‌ها، ماه‌ها، زمان گردش زمین به دور خورشید، ساعات شبانه‌روز و دیگر موارد را پیرو یک نظم عددی خواند و افزود: اگر ذره‌ای خلل در نظم آنها وارد شود تمام نظام هستی به‌هم می‌خورد.
وی پایه علوم را وابسته به ریاضی دانست و افزود: بدون وجود اعداد و ارقام نمی‌توان محاسبات فیزیک و شیمی و حتی زیست‌شناسی و ساختار ژنتیکی را انجام داد.
بیات‌موحد با اشاره به اینکه پرتاب سفینه‌ها مستلزم ارتباط با علوم ریاضی است، اظهار داشت: در عصر ارتباطات و فناوری‌، علم انسان با سرعت بسیاری در حال پیشرفت و تکامل است و نقش بیشتری را با ریاضیات آشکار می‌کند.
وی عدد هفت را طلایی خواند و گفت: دلایل زیادی برای شرح این مسئله وجود دارد و تعداد روزهای هفته، هفت رنگ رنگین‎کمان، آسمان هفت‎طبقه، هفت‌سین، هفت‎سالگی و هفت شهر عرفان در عدد هفت با یکدیگر اشتراک دارند و انسان‌ها باید بیشتر به چیزهای پیرامون خود دقت کنند.
طراح روش‌های ذهنی در عملیات ریاضی به برخی از مدال‌های کسب شده خود در جام‌های مختلف جهانی در رشته‌های محاسبات ذهنی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قادر به محاسبات لگاریتم و ریشه اعداد بدون محدودیت رقم در کمترین زمان ممکن هستم.
وی با تاکید بر اینکه انسان نباید به رایانه متکی باشد، خاطرنشان کرد: با بنیانگذاری روش‌های نوین، سرعت در انتقال و محاسبات ذهنی را به جهانیان آموزش می‌دهم.
بیات‌موحد به برگزاری مسابقات سوپر مغزها در کشورهایی نظیر آلمان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون این‌گونه مسابقات در ایران برگزار نشده است و با سرمایه‌گذاری در این مبحث می‌توان نتایج خوبی به دست آورد.
وی ریاضی را منطق بین اعداد خواند و افزود: بازی با اعداد هیچ شباهتی به شعبده‌بازی ندارد و ما باید به نظم مطالب گرایش داشته باشیم تا بتوانیم به روابط آنها پی ببریم.
طراح روش‌های نوین محاسبات ریاضی به انتشار پنج عنوان کتاب آموزش محاسبات ذهنی خود اشاره کرد و بیان داشت: برای نوشتن این کتاب 10 سال تمام وقت گذاشتم تا بتوانم فرمول‌هایی برای آموزش آن به دیگران پیدا کنم زیرا فکر می‌کردم این یک توانمندی فردی است که می‌توانم آن را انجام دهم.
وی با بیان اینکه با فرمول‌های به دست آمده به‌راحتی می‌توان اشعار دیوان شعرا و آیات قرآن را در ذهن سازماندهی کرد، اظهار داشت: در حال حاضر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای پلیس در تهران در صدد آموزش محاسبه خواندن و به ذهن سپردن پلاک خودروها تنها با یک نگاه هستم.
بیات‌موحد در کوتاه‌ترین زمان قادر است در رشته محاسبات ریاضی، معادلات، جذر ریشه بالای لگارتیم، تغییر مبنا، حل معادلات، ضرب اعداد در مبناهای مختلف و نسبت‌های مثلثاتی پاسخگو باشد.
لازم به ذکر است وی برگزیده ویژه دهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ملقب به مرد اعداد است. 

منبع:فارس.تاریخ:۲۰/۱۰/۸۹ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد