انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. گزارش بازدید گروه ریاضی استان از منطقه پیرانشهر

گزارش بازدید گروه ریاضی استان از منطقه پیرانشهر

  
  روز یکشنبه ۲۸ آذر طی برنامه ای از قبل طراحی شده به همراه تعدادی از سرگروه های استانی بازدیدی از منطقه پیرانشهر بعمل آمد که در زیر به طور خلاصه شرح این بازدید ارائه می گردد.

ساعت ۵/۹ صبح پس از رسیدن به پیرانشهر ،به اداره کل منطقه رفتیم  در آنجا با کارشناس گروه های آموزشی( جناب آقای خضری ) و تعدادی از سر گروه های درسی آشنا شده و فعالیت های انجام شده ، همچنین پوشه کار سر گروه منطقه مورد بررسی قرار گرفت که حاوی برگه های بازدید از مدارس و کارهای انجام گرفته ی روزانه بود اما برنامه ی عملیاتی گروه در پوشه ی مربوطه موجود نبود.سپس تعداد دبیران ریاضی وچگونگی سازماندهی آن ها از قسمت متوسطه پیگیری شد.
در ادامه به همراه کارشناس منطقه جهت بررسی وضعیت درس ریاضی در دبیرستان کوثر حاضر شدیم در پی بازدیدی که از دبیرستان بعمل آمد ، با حضور مدیریت آموزشگاه مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت که از جمله مشکل برنامه درسی برای دبیرانی که فقط ۶ ساعت تدریس ریاضی  در مدرسه داشتند ونیز اضافه شدن دبیران جدید استخدام شده بود. تعدادی از دبیران حاضر نیز از کمبود وقت در درس حسابان و هندسه۱ گله مند بودند .
– طی جلسه ای که با حضور جمعی از دبیران منطقه پیرانشهر برگزار شد ، به تعدادی از برنامه ها و اهداف گروههای آموزشی استان ومنطقه اشاره شد واز همکاران درخواست شد که در فراخوان ها و فعالیت های گروه ریاضی استان و حتی انجمن علمی معلمان ریاضی استان شرکت کنند و در جلسات و کنفرانس های علمی منطقه ای و استانی حضور فعال داشته باشند.
نتایج جلسه :
۱ - همکاران ازساعات تدریس خود گلایه داشتند که به علت کمبود دبیر اکثرا تا ۳۰ ساعت اضافه کاری داشتند.
۲ - مشکل دیگر همکاران ، کمبود ویا نبود مدرس در سال های سوم وچهارم بود که هیچ کدام از دبیران خواهان تدرسی دراین پایه نبودند .
۳ - دبیران مقطع متوسطه خواهان جلساتی با حضور دبیران مقطع راهنمایی بودند تا بدینوسیله بتوانند تا حدی از افت ریاضی جلو گیری نمایند.
۴ –  همکاران خواستار نرم افزارهای مخصوص ریاضی بودندکه سازمان در اختیارشان بگذارد. در ضمن امکانات لازم برای سرگروه ها جهت ارتباط با استان از طریق وبلاگ موجود نبود.
در پایان طی جلسه ای با مدیریت محترم منطقه بحث و گفتگویی جهت بررسی مشکلات بعمل آمد.
بازدید یکروزه از پیرانشهر ساعت پنج عصر خاتمه یافت و ساعت ۵/۷ شب گروه اعزامی به ارومیه باز گشت.

     

                                                                                                   گروه ریاضی استان آذربایجان غربی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد