انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. گزارش بازدید گروه ریاضی استان از منطقه ماکو

 روز یکشنبه ۷ آذر طی برنامه ای از قبل طراحی شده به همراه تعدادی از سرگروه های استانی بازدیدی از منطقه ماکو بعمل آمد که در زیر به طور خلاصه شرح این بازدید ارائه می گردد.

  الف -  ساعت ۱۱ صبح بلافاصله پس از رسیدن به ماکو ، به همراه سرگروه منطقه ( جناب آقای عباسی )در دبیرستان لعیا حاضر شده و مشکلات و وضعیت دروس ریاضی در آن آموزشگاه با حضور مدیر دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت .سپس با حضور در یکی از کلاس های درس از نظرات دانش آموزان نیز کسب اطلاع شد .

 ماحصل بازدید از دبیرستان لعیا :

 ۱ – با توجه به صحبت های مسئولین مدرسه و با توجه به مطالب مطرح شده توسط دانش آموزان  کیفیت تدریس ریاضیات در این مدرسه  ( که تنها دبیرستان دخترانه ی شهر ماکومی باشد که در آن رشته ریاضی دایر است ) در سالهای اخیر چندان رضایت بخش نبوده است به گونه ای که امسال کلاس پیش دانشگاهی رشته ریاضی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان منحل گردیده و دانش آموزان مذکور در یکی از مدارس غیر انتفاعی (غیر دولتی ) مشغول به تحصیل می باشند. در این خصوص طی صحبتی که با سر گروه ماکو انچام شد ، مقرر شد مشکلات آموزشی در مدارس دخترانه به نحو مقتضی بر طرف شود تا سطح کیفی آموزش درس ریاضی در مدارس دخترانه ی این شهرستان بالا رود تا شاهد حذف دوره ی پیش دانشگاهی (رشته ریاضی ) در مدارس دولتی ماکو نباشیم.

 ۲ – دانش آموزان کلاس سوم ریاضی از کمبود وقت درس حسابان گله مند بودند . و خواستار انعکاس این خواسته به مسئولین رده بالای وزارت و دفتر تالیف بودند.

 ۳ – عده ای از دانش آموزان عقیده داشتند که کم شدن رغبت دانش آموزان دختر برای ورود به رشته ریاضی فیزیک کمبود دبیران ریاضی (خانم ) توانمند در مدارس دخترانه ی ماکو بوده است.

 ب طی جلسه ای که با حضور جمعی از دبیران منطقه ماکو برگزار شد ، به تعدادی از برنامه ها و اهداف گروههای آموزشی استان ومنطقه اشاره شد واز همکاران درخواست شد که در فراخوان ها و فعالیت های گروه ریاضی استان و حتی انجمن علمی معلمان ریاضی استان شرکت کنند و در جلسات و کنفرانس های علمی منطقه ای و استانی حضور فعال داشته باشند.

نتایج جلسه :

 ۱ – در این جلسه تعدادی از همکاران از وضعیت مدارس راه نور گلایه داشتند و خواستار نظارت بیشتر مسئولین در نحوه ی عملکرد و برگزاری امتحانات مدارس راه نور بودند.

 ۲ – همچنین تعدادی از همکاران خواستار حذف بندی از فرم ارزشیابی سالانه که بر اساس آن به ازای هر یک درصد که بالای ۸۰ درصد باشد ۳ امتیاز تعلق می گیرد ، بودند و وجود این بند را به ضرر آموزش و در راستای بالا بردن کمیت به قیمت پایین آمدن کیفیت می دانستند.

 ج در بازدیدی که از اتاق کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی بعمل آمد پوشه ی کار سرگروه ریاضی منطقه مورد بررسی قرار گرفت که حاوی برگه های بازدید از مدارس و کارهای انجام گرفته ی روزانه بود اما برنامه ی عملیاتی گروه در پوشه ی مربوطه موجود نبود. یکی از اقدامات خوب گروه ریاضی ماکو در سالتحصیلی جدید برگزاری دوره ی آموزش تایپ در محیط word  برای دبیران ریاضی منطقه بود که جای تقدیر و تشکر از زحمات سرگروه محترم منطقه ماکو و دست اندرکاران مربوطه را دارد . آنچه در بازدید از اتاق کارشناسی گروه های آموزشی منطقه ماکو بیش از هر چیزبه چشم می آمد فضای کوچک اتاق گروه های آموزشی بود که به نظر می رسد نیازمند فضا و امکانات بیشتری می باشند.

 جمع بندی و نتیجه گیری :

 ۱- طی هماهنگی بعمل آمده با سرگروه درس ریاضی ماکو ، مقرر گردید سرگروه محترم با حضور مجدد در دبیرستان لعیا نسبت به رفع مشکلات دروس ریاضی اقدام نمایند و در صورت نیاز همکاران مشغول به تدریس در آن آموزشگاه را ترغیب به شرکت فعال در مسابقات علمی و تحقیقاتی و دوره های آموزشی نمایند .

 ۲ - مقرر گردید از این پس سرگروه منطقه ماکو تمام اخبار و اطلاعیه های مربوط به گروه ریاضی را از طریق وبلاگ گروه دریافت نمایند. و نقطه نظرات و پیشنهادات همکاران را در خصوص کتابهای جدید التالیف ریاضی را از طریق وبلاگ گروه  در اختیار گروه ریاضی استان قرار دهند.

بازدید یکروزه از ماکو ساعت پنج و نیم عصر خاتمه یافت و ساعت ۱۰ شب گروه اعزامی به ارومیه بازگشت.

                                                                                     گروه ریاضی استان آذربایجان غربی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد