انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. تاثیر ۲۵ درصد امتحانات نهایی سال سوم بر کنکور ۹۰

تاثیر ۲۵ درصد امتحانات نهایی سال سوم بر کنکور ۹۰ 

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت : طبق مصوبه کارگروه ماده ۴ مرکز سنجش امسال امتحانات نهایی سال سوم متوسطه ۲۵ درصد در کنکور سال ۹۰ تاثیرگذار است .
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه ؛ ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود :‌ نمرات امتحانات نهایی دانش آموزانی که امسال داوطلب ورود به دانشگاه هستند چه در حال تحصیل در پیش دانشگاهی باشند و یا فارغ التحصیل دوره های قبل باشند ۲۵ درصد در کنکور تاثیرگذار خواهد بود.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام افزایش ۱۰ درصد این تاثیر نسبت به سال گذشته اظهار داشت :‌ سال گذشته این نمرات ۱۵ درصد تاثیرگذار بود که امسال به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است و در واقع خبر خوشی برای دانش آموزان درس خوان است که نمرات امتحان نهایی را با موفقیت سپری کرده اند .

 - چهار درس پیش دانشگاهی در هر رشته امتحان نهایی دارد :

وی ادامه داد: امسال در هر رشته مقطع پیش دانشگاهی برای ۴ درس بصورت نهایی امتحان برگزار می شود که شامل دو درس عمومی و دو درس تخصصی است که در هر رشته متفاوت است .

سحرخیز با اشاره به دروس نهایی هر رشته اظهار داشت : دروس معارف اسلامی ۱ و ۲، ‌زبان فارسی ۱ و ۲ به عنوان دو درس عمومی در رشته های ریاضی ، انسانی ، تجربی و هنر بصورت نهایی برگزار می شود و در رشته معارف اسلامی ،‌اصول عقاید ۱ و ۲ ، زبان فارسی ۱ و ۲ بصورت نهایی برگزار خواهد شد .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد : دروس تخصصی رشته ریاضی که امتحانات آن بصورت نهایی برگزار می شود حساب دیفرانسیل ۱ و ۲ ، فیزیک ۱ و ۲ خواهد بود و در رشته تجربی زیست شناسی ۱و ۲، فیزیک ۱ و ۲ و در انسانی عربی ۱ و ۲، زبان ادبیات فارسی ۱ و ۲ بصورت نهایی برگزار خواهد شد .

وی در ادامه بیان کرد: در رشته هنر دروس سیر هنر در تاریخ ۱ و ۲، آشنایی با میراث فرهنگی و آشنایی با رشته های هنری و در رشته معارف اسلامی ادبیات عرب و اصول فقه امتحانات نهایی خواهد داشت .

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ امسال امتحانات نهایی دروس پیش دانشگاهی در کنکور تاثیری ندارد و در صورتی که این قانون تغییر کند به سرعت اطلاع رسانی خواهد شد . 

منبع : معاونت آموزش متوسطه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد