انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. گزارش گردهمایی سرگروه‌های ریاضی کشور

  گردهمایی دو روزه سرگروه‌های درس ریاضی کشور روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه  ۹ و ۱۰ آذر ماه ،  سال جاری به میزبانی دبیرخانه راهبری کشوری درس ریاضی در باشگاه فرهنگیان تهران برگزارشد .  

  این دبیرخانه که در شهرستان‌های استان تهران مستقر است ، در این همایش  بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه‌های دبیرخانه و همچنین کیفیت بخشی دروس ریاضی را مد نظر داشت .

  این گردهمایی حدود ساعت ۴ بعد از ظهر روز سه‌شنبه با تلاوت آیاتی از کلام اله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد . سپس با معرفی مجری محترم ابتدا آقای افشانی معاونت محترم آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به  میهمانان خوش آمد گفته و برای آنها آرزوی توفیق کردند و در ادامه آقای آصفی نماینده محترم وزارت آموزش و پرورش در سخنرانی خود به نظم و قانون در ریاضیات و ارتباط آن با سایر علوم ، افت تحصیلی ، تاثیر دوره‌های ضمن خدمت در تدریس کتب جدید پرداختند و به سئوالات همکاران پاسخ گفتند .

 جلسه بعد از نماز عصر ، با حضور آقایان دکتر عالمیان و دکتر بروجردیان از گروه درسی ریاضی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی پی گرفته‌شد . در این قسمت ابتدا دکتر عالمیان طی سخنان خود به تدوین سند و برنامه درس ملی در سال قبل اشاره کردند و افزودند در این سند اهداف مختلف آموزشی از اول ابتدایی تا چهارم متوسطه مشخص شده‌است ، که بر اساس آن تمامی کتابهای درسی بتدریج تغییر کرده و یا تغییر پیدا خواهدکرد . ایشان خاطر نشان کردند که برای سال آینده کتاب درسی حساب دیفرانسیل و انتگرال تالیف خواهدشد و کتاب ریاضی سال اول ابتدایی تغییر خواهدکرد . در ادامه سئوالات و نقطه نظرات همکاران محترم در مورد کتاب حسابان مطرح شد که آقایان عالمیان و بروجردیان به آنها پاسخ دادند و قرار شد نمونه سئوالات حسابان در سایت گروه ریاضی قرار گیرد ، که حتی‌الامکان سئوالات نهایی حسابان هماهنگ با اهداف کتاب جدید و مولفین طرح شود . همچنین اکثرا همکاران به کم بودن ساعات تدریس حسابان در هفته اشاره کردند ، که این موضوع و دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه در بیانیه پایانی آورده می‌شود تا به مقامات مسئول ارائه شده و برای اجرای موارد پیشنهادی و رفع مشکلات پی گیری‌های لازم صورت گیرد . این بیانیه پس ویرایش نهایی در سایت دبیرخانه قرار خواهد گرفت .

در روز دوم گردهمایی پس از تلاوت آیاتی از کلام اله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ابتدا جناب آقای زمانی سرگروه محترم استان آذربایجان شرقی به معرفی سایت این گروه به نام آذرمت پرداخته و به قسمت‌های مختلف آن اشاره نموده  و از همکاری سرگروه‌های محترم برای پربار کردن آن استقبال کردند .

 در ادامه آقای شیرزادی مسئول گروه‌های آموزشی توابع تهران ضمن خوش آمد گویی و معرفی اعضای دبیرخانه به  اجرای طرحی برای هماهنگی بین سرگروه‌های مقاطع مختلف در شهرستانهای تهران اشاره کردند .

 پس از آن سرکار خانم افجعی از اعضای دبیرخانه راهبری کشوری درس ریاضی ، ضمن خوش آمد گویی و اشاره به کارهای انجام شده در سال قبل ، به اهداف و انتظارات دبیرخانه از گروه‌های استانی در سال تحصیلی جاری پرداختند و به پرسش‌های همکاران در مورد مباحث مطرح شده ، پاسخ دادند .

 در ادامه نوبت به سحنرانی استاد غلامرضا یاسی‌پور رسید . ایشان در بیانات شیرین خود به خلاقیت ، معما ، عرفان و تاریخ ریاضی پرداختند ، که با استقبال مهمانان محترم قرارگرفت .

پس از آن جناب آقای باشی‌زاده عضو شورای برنامه‌ریزی کتب درسی و مسئول سابق دبیرخانه راهبری ریاضی کشور در مورد مسائل متنوع گروه‌های درسی به سخنرانی پرداختند و به سوالات همکاران پاسخ دادند.

 در جلسه بعدازظهر ابتدا آقایان امیری و صدر مولفین بخش احتمال کتاب ریاضی۳ ، ضمن توضیح در مورد اهداف و مطالب بخش احتمال به سئوالات و نظرات همکاران در مورد این بخش پاسخ دادند . 

 این گردهمایی دو روزه با اهدا جوایز و لوح تقدیر به سازندگان کلیپ‌های آموزشی برتر سال قبل و اجرای مراسم اختتامیه توسط دبیرخانه محترم ریاضی عصر روز چهارشنبه به کار خود پایان داد .

 از تلاش‌های تمامی همکاران ارجمند در دبیرخانه راهبری کشوری درس ریاضی و همچنین مسئولان محترم آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حسن اجرای این همایش تشکر می‌کنیم  و برای آنها آرزوی بهروزی و موفقیت بیش از پیش داریم .

  

                                                                            گروه آموزشی ریاضی استان آذربایجان غربی 

                                                                                                                      غلامرضا خضرلوی اقدم 

 

 برای مشاهده عکس‌های دیگری از این همایش  اینجا  کلیک کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد