انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. ترس از عوامل مهم کاهش سطح یادگیری درس ریاضی

 ترس، از عوامل مهم کاهش سطح یادگیری درس ریاضی است 

  رئیس دفتر تالیف کتب ریاضی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 'ترس' از درس ریاضی یکی از عوامل مهم در کاهش سطح یادگیری این درس در دانش آموزان است.  

'وحید عالمیان' افزود : عوامل مختلفی  در عدم یادگیری یا پایین بودن  سطح یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان موثر است . درس ریاضی همراه  با تفکر انتزاعی است و کمتر ، مساله شهود  در آن دخیل بوده و این مساله در یادگیری دانش آموزان تاثیرگذار است . 

عالمیان اضافه کرد: دانش آموزان از حل مساله های دارای تفکر انتزاعی، فراری هستند، بنابراین باید در تالیف کتاب های درسی به بحث شهودی یادگیری بیشتر پرداخته شود.
رئیس دفتر تالیف کتب ریاضی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در کتاب های تازه تالیف، این موضوع مورد توجه قرار گرفته تا حل مسایل برای دانش آموزان ملموس تر و قابل درک باشد.
عالمیان همچنین گفت: محیطی که دانش آموز در آن قرار می گیرد، در یادگیری درس ریاضی بسیار تاثیر گذار است. گاه، فرد در محیطی قرار می گیرد که او را به صورت منفی نسبت به درس ریاضی بد بین می کنند.
وی اضافه کرد: ترس از درس ریاضی در مقاطع دانشگاهی نیز دیده شده است چرا که این ترس، از دوران مدرسه در او شکل گرفته و همین ترس، منجر به افت تحصیلی در درس ریاضی شده است.
رئیس دفتر تالیف کتب ریاضی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از راههای مناسب برای کاهش ترس از درس ریاضی و افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به این درس، هماهنگ شدن محتوای کتب درسی با طرح برنامه درسی ملی است.
عالمیان افزود: هماهنگ شدن دروس با این طرح، آموزش را برای دانش آموزان ملموس تر و جذاب تر می کند.
به گفته وی، اکنون بخشی از کتاب های درسی متناسب با طرح برنامه درسی ملی تالیف شده یا در حال تالیف است.
 

 منبع:irna

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد