انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران پایان یافت

یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران با حضور هزار و ۳۰۰ استاد ریاضیدان در مجتمع ورزشی آموزشی نفت محمودآباد به کار خود پایان داد. 

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه این کنفرانس اعلام کرد: ریاضی در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جامعه ایران نیز به خوبی جایگاه این علم را شناخته است.

عبدالوحید فیاضی با بیان اینکه همزمان با این کنفرانس علمی، کنفرانس دیگری در برزیل برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس با وجود شناختی که از ایران دارم نتیجه خوبی را به همراه داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ‌هزار و هشت مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد، تصریح کرد: ۳۸۷ مقاله پذیرفته شده است که از این میان ۱۳۶ مقاله به‌صورت سخنرانی، ۱۹۲ مورد به ‌صورت ارائه پوستر، ۲۶ مورد به صورت کارگاه‌های تخصصی و ۲۴ مقاله نیز به صورت نمایشگاه دست ساخته‌های ریاضی با وسائل کمک آموزشی ارائه شدند.
 وی خاطرنشان کرد: متقاضیان حضور در یازدهمین کنفرانس ریاضی دو هزار و ۵۲۸ نفر بودند که به علت محدودیت ‌ها و مشکلات فقط هزار و۳۰۰ نفر بر اساس اولویت پذیرش شدند.
 وی یادآور شد: در آخرین کنفرانس ۸۰۷ مقاله پذیرفته شده بود که در این کنفرانس با رشد ۳۵ درصدی مقالات مواجه هستیم.
 وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آموزش ریاضی کشور حول محور برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای نظریه یاددهی، یادگیری و ارزشیابی، ارتقای توانمندی حرفه‌ای معلمان ریاضی، چالش ‌آموزشی علوم ریاضی در دانشگاه‌ها و تاثیر عوامل عاطفی، هیجانی و روانی ریاضی در آزمون ریاضی برشمرد.
 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد مقالات ارائه شده مربوط به مازندران است که در این همایش مازندران به لحاظ آمار شرکت کنندگان فرهنگی در ارائه مقاله پس از تهران دوم است.

 استاندار مازندران گفت: مفاهیم دینی ما عمیقاً متضمن مفاهیم ریاضی و هندسی است و قواعد فقهی ما نیز با این علم مرتبط است.
 سید علی اکبر طاهایی افزود: فقیهان و حکیمان برجسته ما همچون خوارزمی، شیخ بهایی، خواجه نصیر الدین طوسی و دیگران بر قله دانش ریاضیات ایستاده اند و آثار فاخری از خود در علوم ریاضی و نجوم به یادگار گذاشتند.
محمد جواد لاریجانی رئیس مرکز دانش‌های بنیادی کشور، پروفسور بیل بارتون رئیس کمیته بین‌المللی آموزش ریاضی جهان از نیوزیلند، پرفسور امیدعلی ‌کرم‌زاده از دانشگاه چمران اهواز، پرفسور مهدی رجب ‌علیپور از دانشگاه شهید باهنر کرمان در این کنفرانس ملی شرکت داشتند. 
 تاریخ:۳/۴/۸۹
منبع:مهر 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد