انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. مسابقه ریاضی کانگورو و معرفی کتاب

  در اوایل دهه ۱۹۸۰ یکی از معلمان ریاضی استرالیا به نام پیتر هولوران روش نوینی را برای تصحیح پرسش‌نامه چند گزینه ای با کامپیوتر ابداع کرد. ابداع این روش موفقیت بزرگی برای مسابقه ملی استرالیا بود و امکان شرکت همزمان دانش آموزان را در این مسابقه فراهم می‌آورد. در سال ۱۹۹۱ دو معلم فرانسوی به نام‌های آندره لدیک و ژان پیر بودین به پاس خدمات دوستان استرالیایی شان " مسابقه ریاضی کانگورو " را در فرانسه بنیاد نهادند. این مسابقه فرصت مغتنمی برای تمامی نوجوانان فراهم می‌کند تا با شرکت در رقابتی سالم ، استعداد و علاقه خود را محک بزنند. برای نظام آموزشی نیز فرصت مناسبی است تا دانش آموزان مستعد علاقه‌مند به ریاضیات را شناسایی ، تشویق و هدایت کند . مسابقه کانگورو بدون برنده است . به عبارت دیگر ، همه شرکت کنندگان به عنوان برنده نگریسته می‌شوند. در بعضی کشورها به همه شرکت‌کنندگان در روز مسابقه جوایزی اهدا می‌شود و برنامه های سرگرم کننده در آن روز برای آنان ترتیب می‌د‌هند . هدف اصلی ارتقای درک ریاضی دانش آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت های هوشمندانه است.  

  

  اخیرا دو کتاب با عنوان "مسابقه ریاضی کانگورو" مربوط به سال‌های۲۰۰۲تا ۲۰۱۰ برای دوره‌های راهنمایی و ابتدایی با ترجمه مهران اخباریفر و زهره پندی از سوی موسسه فرهنگی فاطمی و انتشارات باشگاه دانش‌پژوهان جوان منتشر شده‌است . 

  هدف این کتاب‌ها که حاوی سوالات و پاسخ تشریحی ۹ سال اخیر این مسابقات است ، آشنایی بیشتر دانش آموزان دوره راهنمایی و ابتدایی و همچنین دبیران ریاضی با این مسابقه است. کمیته علمی مسابقه ملی ریاضی باشگاه دانش پژوهان جوان مطالعه این کتاب‌ها را به تمامی دانش آموزان دوره راهنمایی و ابتدایی توصیه می‌کند . 

  

  لازم به ذکر است که کشور ما نیز از سال ۲۰۰۹ با نمایندگی باشگاه دانش‌پژوهان جوان به عضویت در این مسابقه پذیرفته شده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد