انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. دانشگاه ارومیه میزبان چهل و یکمین کنفرانس ریاضی ایران

دانشگاه ارومیه میزبان چهل و یکمین کنفرانس ریاضی ایران

 چهل و یکمین کنفرانس ریاضی ایران شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار می شود .

 سعید استادباشی در گفت و گو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» در ارومیه، گفت: کنفرانس سالانه ریاضی ایران یکی از پدیده های بزرگ علمی کشور محسوب می شود که هر ساله به طور منظم در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می گردد.

وی افزود: این کنفرانس یک گردهمایی متشکل از دانشمندان، پژوهشگران و استادان در زمینه های متنوع و گروه های تخصصی مختلف ریاضیات است.

استادباشی با بیان اینکه این کنفرانس در 12 محور تخصصی برگزار خواهد شد،‌تصریح کرد: شاخه جبر، آنالیز ریاضی، هندسه و توپولوژی، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی، ترکیبات و نظریه گراف، آمار و احتمال، آنالیز عددی، نظریه کنترل و بهینه سازی، علوم نظری کامپیوتر و منطق ریاضی از محورهای این کنفرانس کشوری است.

دبیر اجرایی چهل و یکمین کنفرانس ریاضی ایران ادامه داد: استادان، دانشمندان و دانشجویان علوم ریاضی تا 20 خرداد ماه سال جاری فرصت دارند مقالات خود را در قالب محورهای ذکر شده به دبیرخانه این همایش واقع در دانشکده علوم دانشگاه ارومیه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از 1500 مقاله علمی به این همایش ارسال شود، ‌اظهار داشت:‌ از این تعداد مقالات ارسالی 600 تا 800 مقاله انتخاب و از بین آنها نیز تعدادی به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

استادباشی بیان کرد: در این کنفرانس ملی هیچ اثری به صورت پوستر ارائه نشده و سعی خواهیم کرد مقالات انتخاباتی به تفکیک موضوع در سالن های مجزا به صورت سخنرانی ارائه شود.

دبیر اجرایی چهل و یکمین کنفرانس ریاضی ایران ادامه داد: در این صورت دانشجویان و حاضران در این کنفرانس با توجه به علاقه و رغبت خود می توانند در هر یک از این سمینارها حضور داشته و با پیشرفت های نوین علم ریاضی در شاخه مربوطه آشنا شوند.

وی وجود 19 عضو هیئت علمی در دانشگاه ارومیه، تحصیل 9 دانشجو در مقطع دکتری، 120 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 500 دانشجو در مقطع کارشناسی را از جمله عوامل موثر در انتخاب دانشگاه ارومیه به عنوان میزبان این کنفرانس ملی عنوان کرد و اذعان داشت: استادان دانشگاه ارومیه در کنفرانس های سال های گذشته موفق به کسب عناوین برتر در این کنفرانس شده بودند.

خاطرنشان می شود، چهل و یکمین کنفرانس ریاضی ایران 21 تا 24 شهریور ماه سال جاری با مشارکت انجمن ریاضی ایران در دانشگاه ارومیه برگزار خواهد شد. 

منبع : شبکه خبر دانشجو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد