انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.
انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

انجمن علمی و آموزشی معلمان ریاضی استان آذربایجان‌ غربی

.: ریاضیات شانه بر زلف پریشان عالم است :.

. مجمع نمایندگان اتحادیه انجمن های علمی، آموزشی معلمان ریاضی کشور

دکتر علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجلاس 

 مجمع نمایندگان اتحادیه انجمن های علمی، آموزشی معلمان ریاضی کشور

 

آموزش و پرورش در هر کشوری آئینه تمام نمای آن کشور است

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، آموزش و پرورش هر کشوری را آئینه تمام نمای آن کشور توصیف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی اصغر فانی، در اجلاس مجمع نمایندگان اتحادیه انجمن های علمی، آموزشی معلمان ریاضی کشور که صبح امروز(پنجشنبه 11 مهرماه) در مرکز آموزش نیروی انسانی پیامبراعظم(ص) ولنجک برگزار گردید ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: ارزیابی کم و کیف توسعه هرکشور بستگی تام به وضعیت آموزش و پرورش آن کشور دارد .

 وی اضافه کرد: آموزش و پرورش دارای 6  رکن اساسی دانش آموز، معلم، مدیریت، فضا، بودجه و  برنامه ریزی است که در این میان معلم مهمترین نقش را بر عهده دارد. زیرا اگر کتاب هم نباشد (گرچه مهم است)، معلم می تواند خلاءکتاب را پر کرده و امر آموزش را به انجام رساند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد :  پس از جمع بندی مطالب  به این گزاره مهم می توان رسید که «معلم عامل توسعه پایدار کشور است». 

وی در ادامه تصریح کرد به همین دلیل بارها گفته ام  وزارت آموزش و پرورش، تنها یک وزارتخانه در کنار سایر وزارتخانه ها نیست بلکه یک فرا وزارتخانه است . زیرا تمام دستگاه ها از خدمات این وزارتخانه بهره مند می شوند.

دکتر فانی افزود: اگر توفیق خدمت یابم تمام تلاش خود را صرف ارتقاء جایگاه معلم خواهم کرد تا معلمین انگیزه و علاقه کافی برای رشد خود و پاسخگویی به سئولات دانش آموزان را پیدا کنند .

وی بر ضرورت به کارگیری تکنولوژی نوین در تدریس را یادآور شد و اضافه نمود : همگام با پیشرفت علم وتکنولوژی، معلمان نیز باید از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری به ویژه روش های استقرایی و دانش آموز محور استفاده کنند و در این راه دانشگاه فرهنگیان می تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را یکی دیگر از سیاست های خود قلمداد کرد و اضافه نمود : مشارکت تنها به سهیم شدن خیرین در ساخت مدرسه و یا کمک های مالی اولیاء خلاصه نمی شود بلکه مشارکت در همه ابعاد آن از جمله استفاده از طرح ها و ایده های نو و خلاقانه که موجب رشد و شکوفایی و بهبود یادگیری می گردد نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در این راه فعال سازی گروه های آموزشی، انجمن های علمی، شورای معلمان وتشکل های مردم نهاد می توانند ظرفیت آشکار و پنهان  بالایی را ایجاد نمایند .

دکتر فانی با انتقاد از رشد بی ضابطه مدارس استعدادهای درخشان در 2 سال اخیرافزود: معمولا در سازمان ها و مجامع علمی بین المللی نرم مشخصی برای این گونه دانش آموزان تعریف شده است که در اینجا رعایت نشده است.

گفتنی است در آغاز این جلسه چند تن از  اعضای مجمع نمایندگان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.  

  

تصاویری از این اجلاس را در لینک زیر مشاهده کنید

 منبع:medu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد